PER QUÈ JO?



Fa uns mesos em cridaren per formar part d'una llista electoral a les eleccions municipals del meu poble, Pollença, i el primer que vaig pensar i vaig contestar va ser: " Jo? No estic preparada.. per què jo?"

Em feia por, respecte, i en part el que em motivà a llançar-m’hi fou la il·lusió que posaren els meus companys i que em veia amb cor i preparada  per dedicar-me a turisme per experiència laboral i acadèmica.

Jo, com molta gent per desconeixement, no sabia què era fer feina a l'administració i record que durant la campanya electoral un ex batle em digué: "tots els ciutadans haurien de passar un mes de la seva vida dins un ajuntament en lloc de criticar alegrament". Em quedà gravat.

Ara que fa quatre mesos que som al front d'una regidoria a l'ajuntament de Pollença, pens amb tot el què em deien, el què pensava jo mateixa i la realitat és que accions que des de fora no són molt complicades, quan ets dins l'administració veus que no és tan fàcil com et pensaves.

Intent utilitzar el sentit comú i els coneixements adquirits a les altres feines que he fet i altres experiències viscudes durant els darrers anys al món social, que encara  que no tengui a veure amb el turisme, m’ha servit per acostar-me a altres administracions per aprofitar recursos.

Els diners públics són de tots els ciutadans i ser polític és una responsabilitat molt gran.

El primer que vaig fer quan vaig signar el càrrec va ser demanar com estaven els projectes i situació de tots els llocs que jo havia de gestionar: turisme, comerç, fires, mercats i delegació de Cala Sant Vicenç.

Una vegada vist el què hi havia, vaig decidir prioritzar i per responsabilitat seguir projectes com el d'acabar el web turístic per no desaprofitar els diners que ja s'havien invertit i posar-hi la meva manera d’entendre el turisme actualment, volia que el portal web es convertís en la principal eina de promoció turística, de manera que es reflectís al màxim tot el què es pot trobar al nostre municipi: allotjament, gastronomia, compres, llocs d'interès, agenda d'esdeveniments, entre altres coses i un apartat per a professionals del món del turisme. (
 www.pollensa.com )
També acabar la guia d'ornitologia que estava començada, ja que tot l'esforç fet abans d'entrar jo i que és interessant seria injust no continuar-ho pel simple fet de que no ho has començat tu.


Aquests mesos hem creat des dels departaments d'esports i turisme, un nou producte per poder promocionar aquest hivern, que és quan es comença la promoció, i poder veure resultats la temporada següent. Des de turisme, hem treballat amb diversos col·lectius: associació hotelera, vivendes vacacionals, restauració, comerç, administracions insulars, de manera que poguem estructurar la feina en funció de les necessitats que ens plantegen les persones que realment viuen el seu dia a dia dedicat al turisme i coneixen la realitat.

En quan a comerç ens hem adherit al pla de dinamització  comercial municipal de la  Conselleria de comerç i hem començat a treballar-hi junts.

Per turisme i comerç i tota la feina que hem fet, som una tècnica de l'ajuntament i jo, amb ajuda quan la necessitam de secretaria, intervenció i els informadors turístics. Tot són reunions, posar-ho en marxa, hores de feina i una agenda molt plena.

Per Cala Sant Vicenç he escoltat durant l'estiu els problemes que m'han explicat quan he anat a atendre als veïns a la oficina de turisme de Cala Sant Vicenç. Ara coordin amb els companys un pla d'actuacions. Sembla senzill, però tots els plans o actuacions s'han de fer, licitar, passar per varis departaments de l''ajuntament, i aixòfa que es ralentitzi, i més quan necessitam contactar amb altres administracions per poder actuar. Tenint en compte la temporada turística, s'ha de tenir tot previst perquè surti a temps.

Mercats,
 dimecres al Moll, diumenge a Pollença i dos vespres setmanals al Moll a l'estiu. Sembla senzill, però queda molt per fer. Dos zeladors, una auxiliar administrativa, que fan aquesta tasca perquè els seus llocs de treball són altres. Problemes dels que no n'era conscient abans, però que duen moltes hores de feina.

I en quan a fires, la del vi de l'abril ja he mantingut un contacte, però la d'artesania ja l'hem posat en marxa des de mitjans agost. Reunions amb tots els col·lectius: associació d'artesans, de comerciants, atraccions, empreses, reunions de coordinació de nit perquè molta gent fa feina de dia... hores i hores i un munt de coses a tenir en compte: no posar menjar davant un restaurant, ni roba davant una tenda, ni tapar cap lloc, tenir present les necessitats de llum, de material que necessiten per muntar exposicions!! Sort que l'auxiliar administrativa que duu els mercats i fa anys que també es dedica a fires, i el zelador de mercat de diumenges que pertany a la brigada i també ho deixa per dedicar-se unes setmanes a la fira, són persones molt implicades i m'han ajudat perquè tot vagi bé i m'han assessorat en tot moment i fet la feina, però  no et treu que hi ha moltes hores de reunions, decisions, feina, coordinació i moltes ganes de que tot surti bé.

A tot això afegir la feina com equip de govern, decisions que depenen de l'equip, que el dia a dia fa que sigui difícil informar de cada passa que fas als companys perquè se gestiona tant amb un dia i tants temes que les hores no basten per després contar-ho tot sense deixar-te res i intentar informar a la ciutadania. Actes que requereixen la nostra presència i ciutadans que et venen a veure per resoldre preocupacions seves.

Aquestes paraules no pretenen ser una queixa, és una reflexió en veu alta, perquè vaig acceptar encantada a presentar-me a les eleccions, amb clares conviccions, però la feina  no es veu,  les hores no basten per tot el que es vol fer i no pretenc agradar a tothom ni que em diguin que ho faig bé perquè com he dit ho vaig fer gustosament. Tenc la mateixa il·lusió que el primer dia, però  not sovint frustració per no poder entendre la manera de poder fer les coses de manera més àgil i la facilitat de demanar resultats immediats de la feina sense tenir coneixement del que costa tirar endavant un projecte. Entenc que moltes persones siguin escèptiques amb la política, que costa implicar-se, però la política és molt agradable perquè treballes per la ciutadania, pels teus veïns i per la terra que estimes i realment a pesar de les hores que t’exigeix i de tot el que no es veu, és molt satisfactori.

Som molt exigents i volem veure resultats immediats. En quatre mesos estic orgullosa de la meva feina, de la de l’equip i de totes les persones que fan possible que tot vagi sortint, perquè a la foto normalment no hi surten qui la fan possible.

                                               Port de Pollença, 6  de novembre de 2015


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

XI Encuentro de Enfermedades Minoritarias y Discapacidad Menorca febrero 2024

UN COLEGIO OFICIAL O PROFESIONAL

Agradecimiento colectivo enfermería Son Espases